Brytyjski rok podatkowy to okres, który trwa od 6 kwietnia do 5 kwietnia następnego roku. Niedługo w Wielkiej Brytanii rozpocznie się rok podatkowy 2019/2020. Czy czekają nas jakieś zmiany?

Rok podatkowy 2019/2020 w Wielkiej Brytanii nie przyniesie większych zmian. Jednak zwroty mogą okazać się wyższe w związku z podwyższeniem kwoty wolnej od podatku. Wzrośnie ona o 650 funtów i od 6 kwietnia wyniesie 12 500 funtów.

Rozliczenie podatku w UK możliwe do 5 lat wstecz

Każdy, kto legalnie pracuje w Wielkiej Brytanii ma obowiązek odprowadzania podatku dochodowego, co wiąże się z możliwością uzyskania zwrotu nadpłaconego podatku. Rozliczenie dochodów osiągniętych na terenie UK możliwe jest aż do 5 lat wstecz. W przypadku osób, które pracowały w 2018/2019 roku w UK i pracują nadal, złożenie deklaracji będzie możliwe po 5 kwietnia 2019 roku.

Podobnie jak w poprzednich latach, możliwe jest odzyskanie podatku za trwający rok rozliczeniowy. Dotyczy to osób, które zakończyły pracę na terenie Wielkiej Brytanii i nie zamierzają do niej wrócić w danym roku podatkowym.

Praca w systemie Pay as You Earn

Podatnicy, którzy pracują w systemie PAYE (Pay as You Earn) nie mają wyznaczonego terminu na złożenie swojej deklaracji. Jednak warto to zrobić, aby nadpłacone pieniądze nie przepadły.

Kto musi pamiętać o wyznaczonych terminach?

Osoby ze statusem samozatrudnionych (Self-Employed), podwykonawców (Construction Industry Scheme) oraz samorozliczających się (Self-Assessment) muszą pamiętać o wyznaczonych terminach złożenia deklaracji podatkowych. Mają bowiem obowiązek rozliczenia, nawet w przypadku, gdy w danym roku podatkowym nie osiągnęły żadnych przychodów. Obowiązek ten kończy się dopiero w momencie zamknięcia działalności.

Ważne, by osoby prowadzące działalność na terenie Wielkiej Brytanii, a tym samym posiadające obowiązek składania zeznania, wysłały swoją deklarację podatkową za rok 2018/2019 w formie papierowej najpóźniej do 31 października 2019 roku. Dokumenty można wysłać również drogą elektroniczną za pomocą numeru podatnika (UTR) do 31 stycznia 2020 roku.

Kary za niedopełnienie obowiązku podatkowego w Anglii

Warto pamiętać o złożeniu deklaracji Tax Return na czas. Kary nakładane na podatnika za niedopełnienie obowiązku mogą skutkować nawet większym opodatkowaniem jego przyszłych dochodów.  Ponadto, jeżeli urząd stwierdzi uchylanie się od składania zeznania na przestrzeni lat, może egzekwować uregulowanie kar również poprzez polski urząd skarbowy. Wtedy dług może zostać ściągnięty na terenie Polski.

Jeśli pracowałeś lub pracujesz w UK i masz dodatkowe pytania związane z rozliczeniem, wypełnij formularz, a nasz Konsultant oddzwoni do Ciebie i udzieli Ci szczegółowej informacji w tej kwestii.