Zwrot podatku może otrzymać każda osoba, która legalnie pracowała na terenie Holandii, jej pracodawca odprowadzał zaliczki na podatek dochodowy do holenderskiego urzędu, a wysokość zaliczek była wyższa niż kwota obowiązkowego podatku lub w sytuacji gdy podatnikowi przysługują ulgi podatkowe.

Czy rozliczenie za pracę w Holandii jest obowiązkowe?

Według informacji podanych na oficjalnej stronie Belastingdienst (www.belastingdienst.nl) w większości przypadków każda osoba pracująca w Holandii ma obowiązek złożenia deklaracji podatkowej, niezależnie od tego czy posiada ona status rezydenta, czy nierezydenta.

Co jest potrzebne do rozliczenia się z podatku w Holandii?

Do rozliczenia z holenderskim urzędem potrzebne są przede wszystkim dokumenty od pracodawcy, czyli jaaropgaaf – karta podatkowa lub salarisy – odcinki z wypłat. Na powyższych dokumentach powinny znajdować się takie dane jak wysokość otrzymanego wynagrodzenia oraz kwota odprowadzona na poczet podatku.

Jeśli pracowałeś na terenie Holandii, ale nie masz tych dokumentów nadal masz możliwość odzyskania nadpłaconego podatku, możemy uzyskać je od Twojego pracodawcy w standardowej cenie naszego rozliczenia.

Warto również pamiętać, że od 2015 roku do rozliczenia potrzebne jest zaświadczenie o dochodach z polskiego Urzędu Skarbowego – formularz UE/WE. Taki dokument można uzyskać po złożeniu zeznania podatkowego w Polsce. Jest on potrzebny do holenderskiego rozliczenia, ponieważ na jego podstawie można sprawdzić czy do rozliczenia można doliczyć ulgi, np. ulgę mieszkaniowa lub na dziecko. Z naszej strony również możemy zaoferować swoją pomoc w uzyskaniu tego dokumentu.

Kiedy należy się rozliczyć za pracę w Holandii?

Zgłoszenie deklaracji podatkowych za 2016 będzie możliwe już na przełomie lutego i marca 2017 roku. Data jest uzależniona od terminu udostępnienia przez Belastingdienst odpowiedniego algorytmu. Euro-Tax.pl, dzięki komercyjnemu holenderskiemu programowi, jako jedna z pierwszych firm, będzie miała możliwość złożenia deklaracji, co na pewno będzie miało wpływ na skrócenie czasu oczekiwania na zwrot. Za pracę w Holandii można rozliczyć się do pięciu lat wstecz, więc obecnie można dokonywać rozliczenia za pracę w latach 2012-2016.

Jak długo trzeba czekać na zwrot podatku?

Średni czas oczekiwania zależy od Belastingdienst. W celu sprawnego rozliczenia warto powierzyć sprawę odpowiedniej firmie, która kompleksowo przygotuje zeznanie podatkowe i będzie miała możliwość kontaktu z urzędem, gdy oczekiwanie na zwrot będzie trwało dłużej.  Z naszej strony zapewniamy naszym Klientom kompleksową obsługę sprawy, od kompletacji potrzebnych dokumentów, przez dokładną weryfikację sytuacji i wyliczenie jak najwyższego zwrotu- zgodnego z holenderskim prawem podatkowym.

Jako agent podatkowy, możemy prowadzić późniejszy kontakt z urzędem, również w celu ponaglenia sprawy, gdy trwa ona dłużej niż trzy miesiące.