Dla wielu Polaków pracujących w Holandii zwrot podatku jest co roku dodatkowym zastrzykiem gotówki.  W tym roku niestety na ten zastrzyk trzeba będzie poczekać dłużej niż zwykle.

W związku ze zmianami w rozliczeniach, które Belastingdienst wprowadził dwa lata temu znacznie wydłużyły się procedury wydawania decyzji.  Urząd, który do tej pory preferował elektroniczne procesy wprowadził obowiązek przesyłania oryginałów dokumentów UE/WE, nie przygotowując się uprzednio do tych zmian. W efekcie w urzędzie zalegają ogromne ilości deklaracji, które czekają na rozpatrzenie.

Długie oczekiwanie na zwrot niepokoi także naszych klientów.  Nasi specjaliści wykonują setki telefonów do urzędu, początkowo informowano nas, że decyzje zostaną wydane do końca sierpnia. Ponawiając kontakt w tych samych sprawach we wrześniu zostaliśmy poinformowani, że czas oczekiwania może wydłużyć się nawet do trzech lat.

Podczas naszej ostatniej wizyty w Belastingdienst rozmawialiśmy na ten temat z przedstawicielami urzędu. Zostaliśmy poinformowani, że szybkie wydanie decyzji jest kluczowe także z perspektywy urzędu, natomiast urząd nie jest w stanie potwierdzić czy uda się skrócić przewidywany termin wydania decyzji. W listopadzie nasza delegacja po raz kolejny wybiera się do Holandii w celu omówienia tej kwestii z szefami działów w Belastingdienst Heerlen. Liczymy, że po tej wizycie informacje, jakie będziemy mieli dla Państwa będą nieco bardziej optymistyczne.

Poniżej więcej informacji na ten temat, z oficjalnej strony Belastingdienst: