Rok podatkowy w Danii trwa, podobnie jak w Polsce od 1 stycznia do 31 grudnia. Deklarację podatkową należy złożyć do 1 lipca 2015 roku.

Wszystkie osoby decydujące się na pracę w Danii powinny posiadać tzw. Cpr-nummer, który jest odpowiednikiem polskiego numeru PESEL. Składa się on z 10 cyfr, pierwsze z nich oznaczają datę urodzenia, kolejne 4 są cyframi kontrolnymi, a ostatnia z nich wskazuje płeć.

Każda osoba pracująca na terenie Danii powinna dokonać rozliczenia z urzędem skarbowym SKAT. W przypadku braku dostarczenia deklaracji w określonym terminie, urząd sam wystawi decyzję opartą na danych, które posiada w swoim wewnętrznym systemie, bez uwzględnienia wszelkich ulg i odliczeń. Należy pamiętać, że SKAT automatycznie otrzymuje większość informacji na temat sytuacji finansowej podatnika od pracodawcy czy banku. Mimo braku obowiązku rozliczenie jest korzystne, ponieważ decyzje wydawane „automatycznie” przez urząd duński w przypadku niedopłat obligują podatnika do zapłaty.

Jakie dokumenty są potrzebne do rozliczenia?

- dokument ARSOPGORELSE – jest to wstępne rozliczenie przesyłane przez duński urząd, na adres zarejestrowany przez podatnika;
- kody TASTSELV (lub hasło dostępu do systemu) – kody, które umożliwiają złożenie deklaracji on-line,
- forma na konto FOREIGN NEMKONTO - urząd duński przekazuje zwroty wyłącznie na zarejestrowane konta należące do podatnika, zwroty przekazywane są w PLN, jeżeli podatnik nie rejestrował NEM KONTA, to każda firma może zrobić to za niego;
- dokumenty od pracodawcy (Lonseddel, Oplysningsseddel) oraz kopia dowodu osobistego lub paszportu;

Jeśli pracowałeś lub nadal pracujesz w Danii i chciałabyś dokonać rozliczenia wypełnij formularz, a my zadzwonimy do Ciebie i odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.